Aloitan tätä kirjoitusta jo toista kertaa, ei ole minua luotu näppäräksi blogistiksi... Okei, eilen se tapahtui, nimittäin herääminen karuun todellisuuteen. Olenhan minä peilikuvani aikaisemmin nähnyt ja sen ymmärtänytkin mutta eilen jotain tärähti syvälle tajuntaan. Minä olen reilusti ylipainoinen, sairaalloisen lihava . Eilen nimittäin kolahti postilaatikkoon Painonvartijat-lehden tuore lehti, jossa kannessa komeili 55 kg laihduttanut nuori nainen. Ja todellakin komeili, hän oli aivan upean näköinen! Minäpä reippaasti lukaisin koko jutun ja tajusin asian. Mä olen samassa jamassa kun hän aikaisemmin. Saman verran pitäisi minunkin pudottaa . Siitäpä sitten pohtimaan miten näin on päässyt käymään. Kaavahan oli: Liikaa ruokaa + ei liikuntaa = minä. Samassa päätin sen, minähän muutun, en aio olla lopun ikääni tämmöinen. Haluan laihtua, haluan jaksaa touhuta lasten kanssa, haluan elää terveenä pidempään.

Eilen sen päätin, tänään virittäydyn tunnelmaan ja huomenna sen aloitan ihan toden teolla. Tänään jo kevennettiin ruokavaliota mutta Painonvartijoiden pisteitä en vielä alkanut laskemaan. Kaikki materiaali on jo kaivettu esiin ja niihin tutustuessa tämä ilta onkin mennyt. Maanantaina hyppään vaa'alle ja siitä alkaa uusi elämä!