Ihanaa, viikonloppu edessä! Siskoni tulee tänään viikonloppukylään ja hoitaa meidän muksuja huomisten hautajaisten ajan. En halunnut, että 4-vuotias pikkupohtijamme joutuu näkemään sen surun. Olemme toki hiukan puhuneet siitä mitä tapahtuu, kun ihminen menehtyy mutta ei ihan niin suorin sanoin. Mielestäni hän ei ole vielä niin vanha kohtaamaan elämän karuja totuuksia. Joka tapauksessa on kiva nähdä siskoa pitkästä aikaa :).

Tänään taas treffasin vaakamme kodinhoitohuoneessa. Lukemissa näkyi todellinen positiivisuus. Nyt on plussat hävitetty ja parisataa grammaa extraa päälle :D. Tuli taas semmoinen taistelutahto päälle, että oksat pois! Nyt aion orjallisesti noudattaa rentoa laihdutusmallia, sillä haluan saavuttaa seuraavan välitavoitteeni -10 kg jouluun mennessä. Mun laskujeni mukaan siihen on matkaa 3,6 kg. Katsoo nyt miten akan käy ;).

Sitten oikeesti aiheeseen. Tiistain ryhmässä selvisi, että syön ihan liian kevyen aamupalan. Mä kun olen nyt sitoutunut laihduttamaan rennosti ja ryhmän ohjeilla (ja ne selkeesti toimii mulla) niin aioin alkaa syömään aamulla tuhdimmin. Ennen olen syönyt pari ruisleipää margariinilla, juustolla ja kalkkunaleikkeellä + lehtisalaatti ja kurkku. Leivät huuhdotaan tietysti kahvilla, että herää kunnolla. Nyt oon muutamana aamuna keittänyt ison puuron ja syönyt neljän viljan puuroa lasten kanssa. Ongelma onkin, että kun syön sen 2,5-3 dl puuroa niin tuun tosi ähkytäyteen enkä millään saa muuta nieltyä. Jos nyt kaloreina laskee, niin tuommoinen 2,5-3 dl puuroa on semmoinen 120-160 kcal ja aamulla pitäis syödä 300-400 kaloria!! Pitäis siis jaksaa syödä yksi leipä päälle tai keitetty kananmuna tms. Kananmuna olis tietty tosi hyvä, kun se pitää pitkään nälän loitolla. Nykyisellä ähkyololla en kyllä saa edes kananmunaa alas.

Mä kyllä tiedän mistä tää johtuu. Mun pitäis kääntää jollakin konstilla ruokailut toisin päin. Syön edelleen illalla liikaa ja aamulla ei ole tarpeeksi nälkä. Jos söisin aamulla paljon, niin olisi tasaisemman kylläinen olo koko päivän eikä tulisi illalla ahmittua niin paljon. Vois muuten auttaa mun päänsärkyihini ihan kivasti. Ja todennäköisesti unen laatu paranisi, kun menisi hiukan kevyemmällä mahalla nukkumaan. Jotenkin siis pitäisi vaan kääntää aamu ja ilta toisinpäin. Pitänee joku aamu oikeesti vaan ahmia ja katsoa mitä illalla tapahtuu.

Nyt aloitan siivoilun, jotta illalla koti kiiltää. Hyvää viikonloppua kaikille!